پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403

دلیل اصلی این مشکلات نیز روند توسعه کسالت بار نود 10 نانومتریست. این موضوع از سوی SemiAccurate نشات گرفته که آنها نیز از منابع خود چنین ادعایی را مطرح کرده‌اند، در حالی که اینتل طی یک بیانیه چنین مشکلی را رد کرده.

علی رغم یافته‌های SemiAccurate اینتل یک بیانیه برای Tom's Hardware منتشر کرده که در آن اعلام داشته Ice Lake طبق برنامه پیش می‌رود و محصولات دیتاسنتر آن در اوایل سال 2020 عرضه می‌شوند.

اینتل همچنان طبق برنامه برای تحویل پلتفرم Whitley پیش می‌رود، تولید محصولات Cooper Lake در نیمه اول 2020 به همراه محصولات Ice Lake در نیمه دوم 2020 انجام می‌پذیرد. ما همچنین با پلتفرم Whitley و محصولات Sapphire Rapids در 2021 به مسیر خود ادامه می‌دهیم.

کمی قبل‌تر در UBS Global TMT Conference، یکی از رئسای اینتل یعنی دکتر Murty Renduchintala درباره سوالی که مربوط به AMD و فناوری پیشگامی که آنها با لیتوگرافی 7 نانومتری دارند گفت.

البته که تا انتهای سال 2020 ما با مدل‌های Ice Lake پیش می‌رویم، اولین راه حل 10 نانومتری سرور ما که موضوع مهمی مانند کارایی به ازای هر هسته را بهبود می‌بخشد. بنابراین در حالت کلی من فکر می‌کنم که نقشه راه ما یک مدل بسیار رقابتی بوده و چشم انداز بسیار خوبی را برای آن ترسیم می‌کنم.

Murty نیز اطمینان داده که Ice Lake برای عرضه در نیمه دوم 2020 در نظر گرفته شده. مشکلات اینتل در زمینه عرضه ریز پردازنده‌های 10 نانومتری، به هر دو شرکت AMD و ARM فرصت داده تا عملکرد قوی‌تری داشته باشند، AMD با فناوری نوین 7 نانومتری TSMC و همچنین ARM که توانسته به عنوان یک گزینه جانبی دیگر برای شرکت‌های صنعت جلب توجه کند. در طی دو سال گذشته اطلاعات بیشتر و بیشتری از فناوری 10 نانومتری اینتل منتشر شده که بخش کمی از آن مثبت بوده‌اند، اگر چه اینتل همچنان ادعا می‌کند که پلتفرم Whitley طبق برنامه پیش می‌رود تا از هر دو پردازنده‌های 14 نانومتری و 10 نانومتری پشتیبانی کند. این البته اولین گزارش از تاخیر نقشه راه نیست.

در ماه آگِست 2018، اینتل ادعا کرده بود که Cooper Lake برای عرضه در سال 2019 در نظر گرفته شده اما چنین امری مشخصا اتفاق نیافتاده و ما شاهد هستیم که نقشه راه لو رفته در ماه مِی 2019 نشان می‌دهد که Cooper Lake به همراه Ice Lake با تاخیر در سال 2020 عرضه می‌شوند. همچنین از نقشه‌ راه اخیر می‌توانیم ببینیم که ظاهرا Ice Lake برای نیمه اول 2020 در نظر گرفته شده، موضوعی که با بیانیه اینتل در تناقض قرار دارد.

نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به موسسه جلوه باران می باشد
2015 © JBaran