پنج شنبه 30 فروردین 1403

همان طور که می دانید، فیس بوک صاحب شبکه های اجتماعی و برنامه های پیام رسان مختلفی از جمله اینستاگرام و واتساپ است. در بسیاری از بخش ها، این برنامه ها جداگانه و مستقل از یکدیگر عمل می کنند. با این حال، پیش تر از این اعلام شده بود که فیس بوک قصد دارد این برنامه ها را با یکدیگر ادغام کند (مسنجر فیس بوک و دایرکت اینستاگرام با یکدیگر ادغام می شوند).

هنوز نحوه ادغام این برنامه ها مشخص نیست، با این حال به استناد گزارشی که به تازگی توسط The Wall Street Journal منتشر شده، به نظر می رسد کمیسیون فدرال تجارت آمریکا اجازه این کار را نخواهد داد. در این گزارش ادعا شده که کمیسیون فدرال تجارت آمریکا نگران است که در صورت ادغام این برنامه ها با یکدیگر، در آینده مشکلاتی برای این کمیسیون یا هر آژانس اجرای قانون دیگری برای بررسی پرونده های ضد انحصاری این شرکت پدید آید.

در حال حاضر کمیسیون فدرال تجارت آمریکا (FTC) و فیس بوک نظری در رابطه با این گزارش نداده اند، اما محتوای این گزارش به نظر منطقی می رسد. پیش تر فیس بوک برنامه مبنی بر ادغام برنامه های تحت مالکیت خود را اعلام کرده بود، چرا که مارک زاکربرگ معتقد است کاربران باید بتوانند فارغ از برنامه ای که استفاده می کنند، انتخاب کنند که از چه طریقی با دوستان خود ارتباط داشته باشند.

هم اکنون فیس بوک برنامه مشخصی برای عملی کردن این اقدام ارائه نداده است، با این حال اگر این گزارش صحت داشته باشد، به نظر می رسد این کمپانی مسیر دشواری را پیش روی خود خواهد داشت.

نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به موسسه جلوه باران می باشد
2015 © JBaran