شنبه 1 اردیبهشت 1403

او تاکید می‌کند که آمریکا به دلیل همکاری با شرکت‌های تکنولوژی است که تاکنون برتری‌های خود در صنایع هوایی را حفظ کرده و اگر این اتفاق در آینده نیز نیافتد، دولت‌های دیگر مانند چین، به سرعت خود را به ما می رسانند. او همچنین خاطر نشان کرده که با وجود شکست در قرارداد JEDI که پنتاگون مایکروسافت را به آمازون ترجیح داد، همچنان به دنبال بستن قرادادهای نظامی بیشتری است. او در این باره می‌گوید:

ما همچنان به پشتیبانی از وزارت دفاع ادامه می‌دهیم، زیرا این کشور برای ما بسیار مهم است.

البته این پیشگام تکنولوژی چندان هم با تصمیمات وزارت دفاع موافق نیست. این کمپانی عقیده دارد وزارت دفاع به دلیل طرفداری بی دلیل ترامپ از مایکروسافت و علاقه نداشتن به آمازون باعث شده تا قراداد JEDI را به این کمپانی واگذار نکنند. با این حال بزوس وارد عرصه تجارت عمومی شده و پروژه‌هایی دارد که شامل تکنولوژی تشخیص چهره هم می‌شود. همچنین قرار است بلو اوریجین (Blue Origin) پرتاب‌های موشکی نظامی آمریکا را بر عهده داشته باشد.

لحن جف بزوس اما تفاوت چندانی با مایکروسافت ندارد. دیگر کمپانی سیاتلی نیز چندی پیش گفته بود که نسبت به قراردادهای نظامی خود تعهد کامل دارد. البته کارمندان این شرکت از استفاده از تکنولوژی خود در رابطه با استفاده‌های نظامی مشکل داشتند، اما این کمپانی همچنان بر سر تصمیم خود ایستاده است.

این پدیده نشان می‌دهد که ابراز هم‌دردی نسبت به انتقادات در شرکت‌های بزرگ وجود ندارد. زیرا مدیران این شرکت‌ها برنامه‌هایی دارند که باید فارغ از نگرانی‌ها، حتما به آن‌ها عمل کنند. آمازون هم از این قاعده مستثنی نیست.

نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به موسسه جلوه باران می باشد
2015 © JBaran