شنبه 1 اردیبهشت 1403

مطالعات جدید این موسسه نشان می‌دهد که در طول 20 سال گذشته تعداد کلی آسیب‌ها سر و گردنی مرتبط با گوشی به شدت افزایش یافته است.

Jama یک مطالعه مقطعی در بین سال‌های 1998 تا 2017 بر روی 2501 گزارش آسیب‌دیدگی انجام داده است. شایع‌ترین آسیب‌ها از ناحیه سر، صورت، چشم‌ها، دماغ و گردن بوده است. شایع‌ترین نوع آسیب هم شامل پارگی، گرفتگی و آسیب اندام داخلی بوده است. 55 درصد از سوژه‌های این آزمایش را خانم‌ها تشکیل داده بودند. 38.8 درصد از سوژه‌ها سفیدپوست بودند و 37.6 درصد از افراد مورد آزمایش بین 13 تا 29 سال سن داشتند.

Jama برآورد کرده است که بیش 76000 شخص در سراسر ایالات متحدخ از آسیب‌های ناشی از استفاده از گوشی رنج می‌برند. بیشتر افرادی که از این موضوع آسیب می‌بینند بین 13 تا 29 سال سن دارند، اما کسانی که زیر 13 سال سن دارند و آسیب‌های اینچنینی را تجربه می‌کنند، عوارض طولانی مدت در رابطه با آن متحمل خواهند شد.

چه چیزی باعث این همه آسیب می‌شود؟
ظاهراً بیشتر مردم زمانیکه به سادگی با گوشی هوشمند خود سرگرم می‌شوند به استقبال چنین دردهایی می‌روند. اگرچه بسیاری از قربانیان به‌دلیل استفاده از گوشی در طولانی مدت دچار این دردها می‌شوند، اما به نظر می‌رسد که تایپ مسیج و همزمان راه رفتن بدترین و اصلی‌ترین دلیل دردهای سر و گردن به‌دلیل استفاده از گوشی می‌باشد.

Jama معتقد است که وابستگی ما به دستگاه‌هایی مانند گوشی هوشمند نیاز به آموزش‌های پیشگیرانه برای جلوگیری از آسیب‌های جسمی ناشی از استفاده از گوشی دارد. اما از آنجاییکه اطلاعات آموزشی در این زمینه بسیار محدود است، بنابراین به شما توصیه به سلامتی خود در زمان کار با گوشی اهمیت داده و خود را در معرض آسیب‌های جبران ناپذیر قرار ندهید.

نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به موسسه جلوه باران می باشد
2015 © JBaran