چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403

یکی از ویژگی های منحصر به فرد اندروید، قابلیت Sideloading است. به بیان دیگر، اگر کاربر به دنبال برنامه ای باشد که در پلی استور وجود نداشته و یا نصب آن به هر دلیلی از طریق این فروشگاه میسر نباشد، آنگاه می تواند برنامه موردنظر خود را با دانلود مستقیم APK یا به واسطه فروشگاه های دیگر نصب کند. با این حال طبق گزارش 9to5Google، این کمپانی قرار است در آینده مانع قابلیت نصب برنامه ها از منابع خارجی شود. بر اساس آخرین بروزرسانی پلی استور، ویژگی جدیدی به برنامه محافظت پیشرفته گوگل اضافه شده که با جلوگیری از این قابلیت، از دستگاه های اندرویدی محافظت می کند.

البته باید خاطر نشان کرد که منع قابلیت Sideloading، یک گزینه اختیاری به شمار می آید. یعنی کاربر در صورتی که تمایل به عدم نصب برنامه ها از منابع خارج داشته باشد، می تواند از این گزینه استفاده کند. به نظر می رسد که هدف گوگل از اجرای این طرح، افزایش امنیت و جلوگیری از نصب برنامه های غیرمجاز روی دستگاه های هوشمند است.

با این حال اگر کاربری بخواهد به نصب برنامه های خارجی ادامه دهد، تنها کافیست که ویژگی جدید را در حالت غیر فعال نگه دارد. بدین ترتیب فایل APK دانلود شده پیش از نصب، به وسیله پلی پروتکت اسکن خواهد شد و در صورت یافتن هر گونه تهدید امنیتی بالقوه، اخطاری به کاربر فرستاده می شود. سرویس G Suite گوگل در حال حاضر دارای ویژگی مشابهی است. با استفاده از این ویژگی، مدیران IT می توانند نصب برنامه های جانبی از منابع ناشناخته را مسدود کنند.

باید خاطر نشان کرد که ویژگی های جدید مرتبط با منع نصب برنامه ها از منابع خارجی روز‌به‌روز تغییر می کنند و هنوز زمان خاصی برای عرضه نهایی آن ها مشخص نشده است.

نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به موسسه جلوه باران می باشد
2015 © JBaran