جمعه 10 فروردین 1403

HIS این سری از کارت‌های خود را در قالب سری Pink Army و Blue Army یا همان ارتش آبی و ارتش صورتی معرفی کرده است. Radeon RX 5700 XT از سری تراشه‌های AMD بر پایه معماری Navi می باشد. استفاده از رنگ‌های آبی و صورتی توسط HIS اقدام عجیبی محسوب می‌شود چرا که به ندرت چنین تم‌هایی در قطعات سخت افزاری دیده میشود. خصوصا برای قطعات گیمینگ، اکثر سازندگان از رنگ‌های تیره یا قرمز استفاده میکنند و در بعضی نسخه‌های محدود و خاص، گاها کارت گرافیک هایی با رنگ سفید نیز معرفی می‌شوند.

HIS حتی از نورپردازی RGB نیز صرف نظر کرده و به جای آن از رنگ‌های خاص آبی و صورتی برای تزئین محصولات جدید خود استفاده کرده است. طرح چریکی کارت‌های جدید HIS نیز با رنگ‌های مذکور ترکیب با مزه‌ای را بوجود آورده است. کارت‌های سفارشی Radeon RX 5700 XT جدید HIS در چهار مدل روانه بازار خواهند شد که دو مدل با رنگ آبی و دو مدل دیگر با رنگ صورتی، هر مدل دارای نسخه اورکلاک شده و نسخه با فرکانس استاندارد می‌باشند. سرعت کلاک پایه در مدل استاندارد 1670 مگاهرتز عنوان شده که در حالت گیم این فاکتور به 1815 مگاهرتز و در حالت بوست به 1925 مگاهرتز افزایش پیدا میکند در حالی که در مدل اورکلاک شده، کلاک پایه 1730 مگاهرتز، در حالت گیم 1870 مگاهرتز و در حالت بوست 1980 مگاهرتز می‌باشد. تفاوتی در سرعت حافظه هر دو نسخه وجود ندارد.

با وجود ارتقاهای صورت گرفته در این کارت‌های سفارشی، انرژی مورد نیاز آنها تنها توسط یک کانکتور 6 پین و PCIe هشت پین تامین می‌شود. این کارت گرافیک از 3 خروجی DisplayPort و یک خروجی HDMI برخوردار است. برای سیستم خنک کننده، HIS از چینش دو فن با فناوری IceQ X2 استفاده کرده و که تا 2.5 اسلات را اشغال میکند. ابعاد کارت نیز 20.7 * 14.7 * 5.1 سانتی‌متر می‌باشد. فن های این محصول به طور شفاف هستند و رنگ آنها نیز نسبت به نسخه آبی یا صورتی بودن کارت متغیر است. همچنین این محصول دارای بک پلیت تمام سایز است. لوگوی شیر HIS نیز در این کارت گرافیک با تغییراتی مواجه شده که بر روی فن‌ها و بک پلیت قابل مشاهده است.

HIS این محصول را برای آن دسته از کاربرانی که به نورپردازی RGB علاقمند نیستند و در عین حال خواهان یک سیستم فانتزی و خاص هستند طراحی کرده است. این کمپانی هنوز قیمت و زمان عرضه این محصول را اعلام نکرده اما احتمالا قیمتی مشابه دیگر کارت‌های RX 5700 XT خواهد داشت

نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به موسسه جلوه باران می باشد
2015 © JBaran