جمعه 31 فروردین 1403

این اطلاعات مستقیما از مدیر عامل انویدیا نشات می‌گیرد که در طی یک نشست پرسش و پاسخ اعلام کرد آنها به شکل ویژه TSMC را در اولویت برای تولید بخش اصلی گرافیک‌های 7 نانومتری نسل بعد خود قرار داده‌اند و سامسونگ سفارشات کمتری را دریافت خواهد کرد.

مدیر عامل انویدیا ادعا کرده که کمپانی آنها رابطه بسیار نزدیکی با TSMC داشته و تولید کننده تایوانی در گذشته گرافیک‌های 16 نانومتری (پاسکال) و 12 نانومتری (ولتا / تورینگ) را برای آنها تولید کرده. انویدیا همچنان اعلام کرده که معماری تورینگ آنها که بر پایه نود 12 نانومتری تولید شده، بهره وری و کارایی بهتری از محصولات 7 نانومتری رقیب دارند. مدیر عامل انویدیا خاطر نشان کرد که بدون TSMC و تکنولوژی‌‌های پیشرفته آنها، انویدیا قادر نبود به چنین موفقیت‌هایی دست یابد، به همین علت همکاری TSMC و Nvidia برای هر دو طرف بسیار مهم است.

این خبر، ادعاهای مطرح شده قبلی را رد می‌کند. قبلا گزارش شده بود که انویدیا از نود 7nm EUV سامسونگ برای توسعه گرافیک‌های نسل بعدی خود استفاده می‌کند، البته نه تمام گرافیک‌ها. Jensen اعلام کرده که سامسونگ همچنان سفارش‌هایی از تیم سبز دریافت خواهد کرد اما تذکر داده که مقدار کمتری از میزان اعلام شده به TSMC خواهد بود. قبلا هم مشاهده کرده‌ایم که انویدیا گرافیک‌های موبایل و دسکتاپ پایین رده را با نودهای سامسونگ تولید کند.

پردازنده گرافیکی GP107 در نسل پاسکال توسط سامسونگ تولید شده بود در حالی که باقی لاین آپ توسط TSMC ساخته می‌شد. لاین آپ تورینگ اما به شکل کامل بر پایه فناوری 12 نانومتری FinFET شرکت TSMC توسعه یافت اما با توجه به این که مدیر عامل انویدیا اعلام کرده سامسونگ بخشی از سفارشات را تولید خواهد کرد می‌توانید تصور کنیم به محصولات پایین رده یا چیپ‌های سفارشی هوش مصنوعی مانند Orion SOC ربط داشته باشد که آنها نیز گرافیک نسل بعدی 7 نانومتری را در اختیار دارند.

ما همیشه مشغول ساخت معماری‌های کلی خود هستیم که در بازارهای مختلفی فعالیت کنند، چه گیمینگ و چه جلوه‌های بصری حرفه‌ای و یا دیتا سنترها. بنابراین نیازی به نگرانی نیست، ما مشغول کار روی تکنولوژی خود هستیم. نوآوری‌ها و تکنولوژی ساخت ما طی سال‌های اخیر بی رقیب بوده. ما همیشه چیزی برای شما در آینده خواهیم داشت اما دوست داریم همه را شگفت زده کنیم، هم با نقشه راه کلی خود و هم زمانی که چیزهای (محصولاتی) را ارائه می‌دهیم.

سرانجام از Jensen بابت بازه زمانی عرضه گرافیک‌های نسل بعدی 7 نانومتری سوال شد که او نیز به سادگی پاسخ داد در حال حاضر زمان مناسبی برای آنها نیست تا درباره تاریخ خاصی صحبت کنند. ما طبق یک مصاحبه از یکی دیگر مدیران انویدیا Colette Kress می‌دانیم که آنها می‌خواهند همه را با معرفی گرافیک‌های 7 نانومتری خود شگفت زده کنند اما آنها منتظر زمان مناسب هستند.

با نزدیک شدن به CES 2020 ممکن است اشاراتی به محصولات 2020 انویدیا پیدا کنیم. ما می‌دانیم که بسیاری از گیمرها و حرفه‌ای‌ها منتظر جانشین نسل بعدی گرافیک‌های تورینگ هستند که با اسم رمز Ampere شناخته می‌شود. حدس و گمان‌های اخیر به یک به روز رسانی عظیم نسبت به تورینگ 12 نانومتری اشاره دارند. این امر سال 2020 را بسیار هیجان انگیز می‌کند زیرا قرار شده لاین آپ‌های کاملی را از هر سه تولید کننده حاضر یعنی انویدیا، اینتل و AMD شاهد باشیم.

نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به موسسه جلوه باران می باشد
2015 © JBaran