چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403

به گزارش فوربز، ارزهای مجازی سعی کرده‌اند مفهوم ضمنی غیر قانونی را از روی نام خود بردارند و تا حدی موفق بوده اند ولی بیت کوین که در ابتدا در بازارهای سیاه برای خرید همه چیز از دارو گرفته تا سلاح مورد استفاده قرار می‌گرفت، اکنون در میان مجرمان محبوبیت بیشتری پیدا کرده است.

در بحبوحه ترس ناظران جهانی و سخت گیری آنها بر استفاده از بیت کوین و ارزهای مجازی در سال جدید میلادی، یک مقام فدرال رزرو آمریکا هشدار داد که بیت کوین و ارزهای مجازی از بسیاری از فعالیت‌های غیرقانونی حمایت می‌کنند.

لائل برینارد از فدرال رزرو گفت:« تحقیقات نشان می دهد بیش از یک چهارم کاربران بیت کوین و نیمی از نقل و انتقال‌های این ارز مجازی با فعالیت های غیر قانونی همراه هستند».

وی اضافه کرد:« تنها یک سوم محبوب ترین تبادلات ارز مجازی نیاز به تایید مشخصات فردی و آدرس فرد برای برداشت یا واریز وجه دارد که مشکل ساز خواهد بود چون یک سری از تحقیقات نشان می دهند ارزهای مجازی از بسیاری از فعالیت‌های غیرقانونی حمایت می‌کنند».

« ارزهای مجازی از بی قانون ترین بازارهای دنیا هستند».

نتایج به دست آمده از تحقیقات یک گروه استرالیایی نشان می دهد:« تخمین می زنیم حدود 76 میلیارد دلار فعالیت غیر قانونی در سال با بیت کوین ارتباط دارد (46% نقل و انتقال بیت کوین). این رقم به اندازه میزان بازار تجارت داروهای غیر قانونی در اروپا و آمریکاست. بیت کوین و ارزهای مجازی در حال تغییر شکل بازارهای سیاه و ایجاد تجارت الکترونیکی سیاه هستند».

ولی مطالعات اخیر نتایج متفاوتی داشته اند. شرکت تحقیقات بلاکچین الیپتیک که مقر آن در لندن است در سال جاری میلادی دریافت که معاملات شبکه سیاه در حال حاضر حدود 0.5 درصد نقل و انتقال‌های بیت‌کوین را تشکیل می‌دهد.

ارقام واقعی هر چه باشد، نگرانی روزافزونی در میان ناظران و بانکداران مرکزی وجود دارد که بیت کوین و ارزهای مجازی می توانند کنترل دولت را بر روی اقتصاد و سیستم مالی کاهش دهند.

اظهارات برینارد سخنان استیون منوچین، وزیر خزانه داری آمریکا را تایید می کند. وی بیت کوین، ارز مجازی و پروژه لیبرای فیس بوک را یک خطر برای امنیت ملی می داند.

دونالد ترامپ چند روز پیش با حمله به بیت کوین گفت ارزهای مجازی رفتارهای غیر قانونی مثل تجارت غیرقانونی دارو و سایر فعالیت‌ها را تسهیل می‌کنند.

نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به موسسه جلوه باران می باشد
2015 © JBaran