پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403

کاپ کپکام در واقع رویدادی سالیانه به حساب می‌آید که در آن بازیکن‌های حرفه‌ای استریت فایتر (Street Fighter) با یکدیگر مسابقه می‌دهند و در نهایت برنده جایزه را با خود به خانه می‌برد.

اگرچه ورود به این رویداد شرایط خاص خودش را دارد اما برنده هر دوره بدون اینکه نیازی به شرکت در مسابقات مقدماتی داشته باشد، در دوره بعد شرکت داده می‌شود و اینکه در کاپ کپکام ۲۰۲۱ چنین قانونی وجود ندارد، باعث شده تا احتمالِ انتشارِ استریت فایتر 6 در همان سال بالاتر برود.

چون کپکام در ۲۰۱۶ و برای Street Fighter 5 هم سیاستی مشابه را پیش گرفت. برنده Ultra Street Fighter 4 در کاپ کپکام ۲۰۱۵ قابلیت حضورِ پیش فرض در دوره سال بعدش را نداشت، به این خاطر که کپکام در رویداد ۲۰۱۶ تمرکزش را روی استریت فایتر 5 گذاشت. بنابراین بعید نیست که استریت فایتر 6 اوایل ۲۰۲۱ به بازار بیاید و مسابقات اصلی کاپ کپکام ۲۰۲۱ پیرامون این بازی بچرخد.

استریت فایتر 6استریت فایتر 5 قربانی شروع ضعیفش شد. با وجود پشتیبانی خوبی که کپکام در این سال‌ها از بازی داشت اما همان قدم اول اشتباه که بیشتر به‌خاطر محتویات کم بازی در زمان عرضه بود، استریت فایتر 5 را در رسیدن به موفقیت‌های استریت فایتر 4 (به خصوص در زمینه فروش) ناکام گذاشت.

با توجه به آخرین گزارش‌های کپکام استریت فایتر 5 در چهار سال عمرش تنها ۳.۹ میلیون نسخه فروخته است، در حالی که استریت فایتر 4 تا سال پیش فروش ۹ میلیون نسخه‌ای را تجربه کرده بود. البته در کنار شروع بد، شاید یکی دیگر از دلایلی که بازی کمتر از انتظارات فروخت به انحصاری کردن آن برگردد.

یکی از سیاست‌های متفاوتی که کپکام نسبت به استریت فایتر 5 پیش گرفت، انحصاری کردن این بازی برای پلی استیشن 4 بود. برخلاف نسخه قبلی که روی هر پلتفرمی که فکرش را بکنید راهش را پیدا کرد، استریت فایتر 5 در انحصار کنسولی پلی استیشن قرار داشت و تنها برای کنسول سونی و رایانه‌های شخصی منتشر شد.

نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به موسسه جلوه باران می باشد
2015 © JBaran